fbpx

A je to tady! Člověk se ani nenadál a ejhle, máme tu léto. Sluníčko a vedra přímo vybízejí k navléknutí plavek a rozvalení se někde u vody. Žel Bohu pro řadu z nás plavková sezóna představuje noční můru. I já jsem se opět nestihl dostat do formy a upéct pekáč buchet na břiše. Nicméně jsem nehodil flintu do žita a v rámci reportáže na vlastní kůži se rozhodl vyzkoušet hodinu s osobním trenérem.

60 minut mučení uteklo jako voda a já si řekl, proč nepokračovat dál. Vždyť se můžu hodit do formy aspoň na zimu a nebudu vypadat v zimní bundě tlustě. S Martinem Jungmannem (osobní trenér a výživový poradce, pozn. redakce) jsme se domluvili na dvou hodinách týdně a upraveném jídelníčku. Kdo by to kdy řekl, že se na „stará“ kolena budu dobrovolně vydávat do posilovny, které jsem se vyhýbal jako čert kříži.

Před začátkem jsem se musel postavit čelem dalšímu nepříteli v podobě váhy. Ta ukázala necelých 90 kg, a jelikož raději vidím sklenici z poloviny plnou a ne prázdnou, radoval jsem se, že do metráku mám ještě rezervu. Zatímco na úvodní hodině jsem měl pocit, jak to hravě zvládám, tak při druhé návštěvě ze mě lil pot už během zahřátí. A to jsem měl to nejhorší před sebou. Trenér se rozhodl, že vyzkoušíme takové lahůdky jako bench press a mrtvý tah. Věci, o kterých jsem slyšel, ale v životě si nemyslel, že se mě budou týkat. Nicméně díky podpoře a motivaci jsem oba cviky zvládl s ladností sobě vlastní.

Bench press slouží jako základní cvik pro silový rozvoj tlakové síly hrudníku a sekundárně tricepsu. Mrtvý tah zase slouží pro silový rozvoj vzpřimovačů páteře páteře, hýždí a zadních stran stehen. Už teď se těším, co si pro mě Martin připraví příště. Nicméně musím ocenit jeho snahu mě motivovat k výkonům a to, že se vydrží nesmát. Kdyby se totiž stále natáčel pořad Neváhej a toč, byl bych horkým adeptem na účast…

Zdroj: https://liberecky.denik.cz/ostatni_region/z-deniku-nadseneho-cvicence-aneb-jak-zatocit-s-tuky-a-nabrat-svalovou-hmotu-20190701.html